Three is a charm. Isn't it?

Håhå, jaja. Det händer alltid något! Kom nyss hem oskadd och välbevarad efter ännu en dikeskörning! Ja. Ännu en. Det är faktiskt (Hör och häpna) Tredje gången som jag kör i diket!

Jag och Mr.Right var påväg till honom och fick möte av en GIGANTISK lastbil på den lilla slingriga vägen. Så...Lastbil framför mig, djupt dike till höger och en slingrig mörk väg bakåt. Jag fattade snabbt beslutet att försöka passera lastbilen. När jag frågade Mr.Right vad han tyckte så sa han "ja du kan ju alltid prova." I did...and failed! Tjoop, sa det å så gled jag ner med höger fram. Stuck! Jag kom inte upp... Jag fick panik! Not again! tänkte jag.

Jag klev ut för att be lastbilschaffisen om hjälp, men återigen hör och häpna..gubben var polack och snackade BARA polska. Inte ett ord svenska eller engelska. Han skulle leverera något och frågade Mig om vägen innan han ens hjälpt mig upp ur diket. När jag sedan fick hjälp knuffade han på fel sida av bilen så vi kunde lika gärna ha åkt längre ner. Dumpuck!
Hade inte Mr.Right räddat mig än en gång så hade jag nog inte suttit här och bloggat, utan i bilen och frusit i väntan på en bergningsbil för tredje gången.


Bilden är från min andra dikeskörning. Alla helgona helgen 2008.
(På nästan samma väg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback