Vilken Dag!!



Vilken dag!
Vaknade 7.00 imorse och gick ut med Nisse. Sedan var det till att sysselsätta honom och träna honom. Han har blivit duktig på "Ligg" och väldigt duktig på "Sitt". Haha! Igår påmindes jag från ingenstans om en liten låtsas hund som jag hade när jag var riktigt liten. En osynlig hund som bara Jag kunde se. "Scotty" hette han och såg ut precis som "Tant Bergs" hund i "Lotta på bråkmakargatan". Jag minns även den dagen då "Scotty" dog. Min två år yngre syster Anna körde över honom på garageuppfarten med sin trehjuling! Jag hade föreställt mig hur han satt där och viftade på svansen och så kommer Anna där i all världens fart! Å så ledsen jag blev! När jag berättade detta för Mr.Right så skrattade han och tyckte jag va lite knasig. Men jag var ju så liten och drömde om en egen hund.
aja, drog till jobbet 13.30. Då kom Uffe över till oss och väl på jobbet spelade jag pingis och utklassade de andra. "Fröken är bäst" har vi ju hört förut. :P haha. Hade ett litet barn på ryggen när vi spelade lugnt och lyckades fortfarande utklassa de där små söta liven. :P
När jag åkte från jobbet så RÅKADE jag köra i en vattenpöl just i samma stund som en stackars oskyldig dam gick förbi med sin lurviga vita hund. Splash! och jag fick panik. Tvärstannade bilen och klev ur för att be om ursäkt. Erbjuda vad jag kunde. Hon blev glad när jag stannade och skämdes och sa själv att det inte var någon fara. Fyyy så pinsamt!! Sådant händer ju bara inte!!

Fortsatte i riktning mot Biokällan för att hämta min andra syster Maria som hade haft teaterlektion och nu skulle skjutsas till dansen i Väsby. Där satt jag en timme och sydde på min nya sambadräkt, medan hon dansade för fullt.
Åkte hem till Mr.Right och åt middag med honom och familjen. Sen kom Glycerin över och var allmänt social och trevlig! Vi tog en promenad med Nisse och pratade en hel del.
Oj vad jag skriver.... Har just kollat klart på "Alien". Ska sova nu!
Natti Natti! Ses imorgon bitti!
RISE AND SHINE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback